Meesterproef

Voor mijn meesterproef van mijn minor: Visual Interface Design, had ik een interface gemaakt op 1 van de artikelen uit de Aarsman Collectie. Dit artikel ging over Sophia de Robot, en het vertelde over hoe ze niks zelf kon, dat ze niet voor haarzelf kon denken, dat alles dat ze doet voorgeprogrammeerd is. Dus leek het me leuk om een verhaallijn hieruit te maken, waar Sophia juist wel “menselijk wordt.” In dit verhaallijn zit Sophia in een laboratorium, waarin er onderzoek wordt gedaan naar haar mentale bewustzijn. Ik heb hierbij gebruik gemaakt van vele skills, zoals audiodesign, maar ook 3d animatie en UI design.

Process

Ik begon eerst met wat onderzoek. Ik keek naar interviews met Sophia, maar ook vooral naar fictie waarin de mentale bewustzijn van artificiële intelligentie centraal stond. Ik keek naar games zoals Detroit Become Human, maar ook series en films zoals iRobot, Love Death Robots en meer.

Ik wou graag gebruik maken van animaties. Dus had ik eerst een Sim gemaakt, die ik uiteindelijk had geëxporteerd naar Blender. 

Hier zet ik mijn Blender scene in plaats. Hier poseer ik de models die ik heb gemaakt in Sims, en heb ik een kleine environment gemaakt voor de animatie.

In Illustrator had ik wat UI elements gemaakt, die passend waren voor een interface van een Robot. 

Hier zit ik de scene te animeren. Ik ga hier key voor keyframes over de benodigde beweging voor de animatie. Uiteindelijk had ik daar een render van gemaakt. 

Hier zit ik in Capcut te werken met de animaties waarvan ik een render had gemaakt in Blender. Hier voeg ik ook wat UI elementen toe, maar vooral ook alle benodigde geluiden, voor een complete audio beleving.

Uiteindelijk had ik de gemaakte videos gezet in Figma, hier had ik de ervaring interactief en compleet gemaakt.

Andere werk